piątek, 19 czerwca 2015

6 błędów podczas szycia Królika Tildy



Cześć! 
Z racji tego, że pierwszy królik czuł się samotny, zdecydowałam uszyć dla niego koleżankę. Robiąc to, zauważyłam kilka rzeczy/błędów mających wpływ na ostatecznych wygląd zabawki, o których chciałam Wam napisać.

1. Niestaranne odrysowanie wzoru i szycie na oko


W internecie można znaleźć wiele wzorów i porad odnośnie szycia królika, lecz brak podstawowej wiedzy czy nieprecyzyjne oko może nas wiele kosztować. Dobre odrysowanie elementów z szablonu to podstawa idealnego wyglądu zabawki, zwłaszcza jeśli opiera się ona na symetrycznych elementach np. dwie identyczne ręce/nogi, które po bliższym przyjrzeniu się nie są takie same. Zdecydowanie wpływa to na estetykę królika i nieładnie wygląda, zwłaszcza jeśli ktoś jest nastawiony na sprzedaż tego typu wyrobu.

Warto poświęcić na tym etapie więcej czasu i dokładniej przenieść nasz szkic na materiał.


2. Niewyprasowane elementy 

Zszyte i wycięte elementy po obróceniu na prawą stronę należy wyprasować. Zastanawiałaś się dlaczego niektóre zabawki wyglądają na wymięte pomimo tego, że nikt ich nie używał? Oto właśnie powód - były niewyprasowane. Mały szczegół a bardzo wpływa na wygląd naszego królika.


3. Nierówne zszycie elementów i utrata kształtu

Kolejny błąd to nierówne czy nieprecyzyjne pozszywanie elementów z wykroju. Konsekwencją tego będzie nierówny kształt zabawki. Warto zatem zszywać na powolnych obrotach, zwłaszcza przy zaokrągleniach i małych elementach. O ile przy szyciu tułowia małe błędy można ukryć (odpowiednio wypychając) to szyjąc ubrania należy zaopatrzyć się w większą cierpliwość i dokładność. Przekonałam się o tym szyjąc kraciaste spodnie. Uszycie samych nogawek zajęło mi więcej czasu niż uszycie całego królika! 


4. Asymetria na twarzy

Ostatnim elementem jest wyszycie buźki królika.Tutaj przyda się zdecydowanie linika dla porównania odległości. Nic tak nie psuje widoku jak źle uszyte oko czy krzywa linia ust.



5. Złe wypełnienie i marszczenie się materiału

Nieodpowiednie wypełnienia watą/wypełniaczem alergicznym zabawki ma fatalne skutki. Z racji tego, że jest to zabawka nie może być zbyt mocna ubita bo będzie nieprzyjemna podczas zabawy i zbyt ciężka. Z drugiej strony za mało wypełniacza sprawi, że materiał zacznie się marszczyć. Trzeba zatem znaleźć złoty środek.
Moja rada: główka powinna być zdecydowanie mocno napchana! 


6. Brak chęci i pomysłu - robienie na siłę

Zaczynając pracę nad naszą zabawką trzeba zaopatrzyć się w dużo chęci i pomysł. Mamy wiele inspiracji na internecie dla początkujących lub wystarczy zaprojektować coś własnego :) Mając chęci na prawdę człowiek jest w stanie bawić się tym - nawet jeśli kosztuje go dużo wysiłku. Mi szycie królika sprawiło dużo przyjemności ale może dlatego, że lubię po prostu tak spędzać czas i jest to dla mnie wielką satysfakcją i odskocznią od rzeczywistości. 






8 komentarzy:

  1. Widzsz - a ja nie prasuję ciałka po odszyciu i przewróceniu na prawą stronę, za to bardzo starannie prasuję materiał przed naniesieniem na niego wzoru. A poza tym wszystko się zgadza: cierpliwość, cierpliwość, cierpliwość, precyzja, staranność i pomysł są niezbędne.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi podczas przewracania na prawdą stronę się pomarszczą także wolę dopiero wtedy prasować. Ale racja, przed szyciem też dobrze wyprasować bo materiał się wtedy równo zszyje :)

      Usuń
  2. Kurczę, mimo tych błędów wyglądają naprawdę fajnie :) Ja niestety mam 2 lewe ręce do szycia :/
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, czasami się tak tylko wydaje. Warto spróbować!

      Usuń
  3. Pouczający post. Bardzo ładnie wyszły te króliczki :))
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Króliczki przeurocze, a post bardzo pożyteczny. Może skuszę się kiedyś na próbę uszycia. Dobrze, że wcześniej trafiłam na Ciebie i Twój post. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zakochałam się w tych króliczkach, szkoda, że nie mam ich komu kupić albo zrobić. Takie posty są niezwykle pożyteczne, ponieważ w przyszłości pozwalają nam uniknąć wielu błędów :)

    OdpowiedzUsuń